donderdag 13 december 2012

Pinterest

Onlangs in een tijdschrift voor het eerst het woord Pinterest tegengekomen. Leek me wel leuk toen, maar de tijd was er toen niet om me er verder in te verdiepen. Nu noodgedwongen wel. Allereerst
weer een account daarvoor aangemaakt. Word onderhand helemaal 'schizofreen' van alle accounts, nicknames en wachtwoorden die ik de laatste jaren heb aangemaakt. Maar dat terzijde (met Excel kun je een prachtige spreadsheet maken waarin je al die gegevens alfabetisch noteert...:-) ).
Bij het lezen van alle info, maar vooral het bekijken van vele foto's kwam ik heel veel leuke dingen tegen. Bij de pinterestpagina van Bibliotheek Langedijk stuitte ik bijvoorbeeld op een foto van een boekenkerstboom (hoe toepasselijk in deze tijd...) maar ook op een tattoo van Matilda uit het gelijknamige boek van Roald Dahl. Ik ga er maar van uit  bij dat laatste dat die tattoo niet toebehoort aan een medewerker van Bibliotheek Langedijk.....:-) Hoewel, waarom niet? Is natuurlijk wel ontzettend origineel.
Voor onze bieb is het geen must om ook zo'n pagina te maken, maar ik zou het persoonlijk wel heel leuk vinden. Omdat ik bij de pinterest-pagina's van diverse biebs hele leuke foto's tegenkwam. En ik denk dat veel klanten het ook heel leuk zouden vinden om zo'n pagina of een gedeelte daarvan te bekijken.
Je zou natuurlijk bijvoorbeeld als bieb Kennemerwaard zijnde foto's kunnen maken van leuke boektitels zoals 'Over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft' (niet alleen hele leuke titel maar ook een prachtig humoristisch prentenboek) en zo zijn er heel veel titels, die je daarvoor zou kunnen gebruiken. Of mooie boekomslagen.
Te denken valt bijvoorbeeld ook aan een wedstrijd voor klanten die een bijzonder foto maken van iets dat met onze bibliotheek (en alles wat daarbij hoort) te maken heeft. Deze foto's zet je allemaal op de pinterestpagina van de bieb en de foto,die het meest gerepind wordt kan een klein (het is natuurlijk wel recessie) prijsje winnen. En zo zo zijn er natuurlijk tal van foto's/afbeeldingen waar wij als bieb onze pinterestpagina mee zouden kunnen vullen.
Ondertussen ben ik zelf ook behoorlijk enthousiast geworden over Pinterest dat ik nu weer driftig verder ga om mijn eigen pagina met leuke foto's te vullen...:-)


2 opmerkingen:

  1. En waar kunnen we de Pins van Mistygirl vinden? Geef je ons nog even de link door?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil je de Pinterest van de Bibliotheek Langedijk volgen?
    Dit zouden we leuk vinden dan word je gevraagd om te pinnen op 1 van de borden.

    BeantwoordenVerwijderen