maandag 19 november 2012

Google+

Van Google+ had ik al wel vaak gehoord, maar nog nooit zelf op onderzoek gegaan om te kijken wat het nu precies behelst. Tot nu toe dan....
Net als heel veel anderen maak ik al wel veel gebruik van bv. Google als zoekmachine voor het opzoeken van informatie en het vinden van leuke afbeeldingen.
Daarbij ben een fan van Facebook, maar wie weet. Kan altijd zo veranderen...:-). Eerst zat iedereen op Hyves (en ik dus ook) en nu is iedereen massaal overgestapt naar Facebook.
Zou natuurlijk zo kunnen zijn dat als iedereen bekend raakt met Google+ we daar en masse naar overgaan.
Een Google+-account was zo aangemaakt, echt een fluitje van een cent. Het zoeken naar collega's vergde iets meer tijd.
Gelukkig waren er al een aantal die de stap naar Google+ al eerder hadden gedaan. Moest zelf nog wel een kring 'biebcollega's' aanmaken en daarna een aantal (onzin)berichtjes geplaatst.

Ik vind het dan wel weer een voordeel dat je bij Google+ verschillende kringen hebt (of eventueel zelf kan aanmaken) zodat je gericht berichtjes kunt sturen naar bv. alleen familie of bv. alleen biebcollega's. Die mogelijkheid kent Facebook volgens mij niet.
In mijn favorieten stonden een aantal sites, die je in Google+ kon 'liken'.  Onder andere die van Restaurant De Stroming in Heerhugowaard. Die heb ik dus een Google+waardering gegeven en via mijn pagina gedeeld.


Zelf ben ik op dit moment niet van plan om iets te gaan doen met Google+ maar zeg nooit  nooit...
Voor de bieb denk ik dat een Google+ pagina geen noodzaak is omdat we al een Facebookpagina hebben. En ik zie in een Google+ pagina niet echt veel andere mogelijkheden, dan de al bestaande Facebookpagina van de bieb. Behalve dat je gerichter berichten kan sturen aan groepen gebruikers. Bv. aann klanten die geinteresseerd zijn in literatuur stuur je berichten over de de nieuw binnengekomen literaire werken, muziekliefhebbers berichten m.b.t. muziek etc.
De Google hangout lijkt me wel heel leuk om iets mee te gaan doen in de bieb. Te denken valt bv. aan een digitale catalogusinstructie of een leeskring. Mogelijkheden te over.
Ik vraag me wel dan altijd af of er bij de klant behoefte aan is. Misschien iets om in een volgend klantenpeilersonderzoek mee te nemen?




1 opmerking: